גלריית תמונות

ותיהיו מעודכנים

מוצקינאים מטיילים בירושלים 2013

24 פברואר

בתאריך 28/2/13 יצאנו בשעה 7:00 מקרית מוצקין ליד הסניף הארגון בשני אוטובוסים לטיול בירושלים כשבדרך אספנו גם חברים מקרית ים .

עצרנו ב"אלונית" שבכביש 6 לארוחת בוקר קלה.

בעליה לאוטובוס חזרה כל חבר קיבל פנס לייזר וכל חברה קיבלה מניפה וכך יצאנו לכיוון ירושלים ואז קיבלנו טלפון מי יו"ר המחוז רפי כהן צמח שברך אותנו בבירכת הדרך ואיחל לנו טיול מהנה..

תחנה ראשונה בירושלים הייתה "מעלית הזמן" חוויה אינטראקטיבית רב חושית המעבירה את 3000 שנות ההיסטוריה של ירושלים בצורה מרתקת ובאמצעים החדשניים ביותר.מושבים הנעים בתנועה בתוך אולם ייחודי מלא באפקטים גורמים לחוש כאילו ירדנו אל מעמקי ההיסטוריה של ירושלים.חיים טופול, בדמותו של שלם, מורה דרך בן 3000 שנה, מוביל אותנו אל מעמקי השכבות השונות של העיר המסודרות על ציר הזמן. כך, לראשונה, הולך ונוצר בליבונו סדר מובנה של השלבים השונים בהסטוריה של העיר הקדושה לשלוש הדתות.

ממעליות הזמן המשכנו ל"שוק מחנה יהודה" שם קיבלנו באופן עצמאי זמן לטייל בשוק ולהפסקת צהרים.

לאחר הפסקת צהרים המשכנו לכנסת ישראל.

כמה מילים על הכנסת ישראל:
הכנסת היא בית המחוקקים של מדינת ישראל.

בהיותה של ישראל דמוקרטיה פרלמנטרית, בוחרים אזרחי המדינה את נציגיהם בכנסת, והם אלה שבוחרים את הממשלה, הזקוקה לאמונם. במערכת האיזונים שבין רשויות השלטון, הרשות המבצעת, יונקת את כוחה ואת סמכותיה מהכנסת, וזו מפקחת עליה באופן שוטף.

בימיה הראשונים קיימה הכנסת את ישיבותיה בתל אביב. בדצמבר 1949 עברה לירושלים תחילה קיימה את ישיבותיה בבניין הסוכנות היהודית ב-1955 הוחלט שמן הראוי שהוא היה לצד קרית הממשלה, במקומו הנוכחי.

בפתח המשכן ניצבים שער "פלומבו" רחבת הטקסים ומנורת הכנסת .במשכן נמצאים אולם המליאה, חדרי הישיבות, טרקלין שאגאל לקבלת פנים, ספריה, ארכיון, משרדים ואודיטוריום.

לאחר ביקור בכנסת המשכנו לכותל המערבי. כמובן הביקור היה מרגש.

וכך יצאנו בחזרה לדרכינו דרך כביש 6 כששוב באלונית היתה לנו הפסקת קפה וקבלת טילונים.

הגענו חזרה למוצקין בשעה 20:30 עייפים אך מרוצים.