גלריית תמונות

ותיהיו מעודכנים

רשמים מהטיול לבית המשפט העליון ומוזיאון יד ושם

19 דצמבר

ביום 31.10.12 בשעה 7:00 בבוקר התאספנו ליד המשרדים של הארגון נכי צה"ל בקריית מוצקין.

בגלל דרישה גבוהה של החברים לטיול , עמדו לרשותנו שני אוטובוסים. עם עלייה לאוטובוסים בכול ספסל חיכה לחברים עיתון "ידיעות אחרונות" וחולק לכול חבר כובע מיוחד עם רקמת הסמל של הארגון. ביציאה ממוצקין המדריך שרגא לוי קרא את ברכת הדרך ובליווי שירה בציבור הגענו לתחנת דלק הראשונה בכביש 6 ואכלנו ארוחת בוקר עצמאית.

לאחר מכן חולק לחברים מחזיקי מפתחות עם פנס ובליווי הסברים הסטורים וגיאוגרפיים של המדריך המשכנו לירושלים ועצרנו בבית המשפט העליון. בבית המשפט העליון קיבלנו תדרוך על הדמוקרטיה בישראל ועבודתה של מערכת בתי משפט בישראל כאשר ההדגש הוא לבית משפט העליון אשר לתפקידם החשובים.בגמר הסיור בבית המשפט העליון המשכנו לאוניברסיטת ירושלים ואכלנו ארוחת צהריים באוניברסיטה. לאחר הארוחה התחלנו את הסיור ביד ושם.

יד ושם, רשות הזיכרון לשואה ולגבורה, נוסד בשנת 1953 בחוק של הכנסת. מאז היווסדו, בהתאם ל"חוק זיכרון השואה והגבורה – יד ושם", מופקד יד ושם על תיעוד תולדותיו של העם היהודי בתקופת השואה, הנצחת סיפור חייהם וזכרם של כל אחד מששת מיליוני הנספים והנחלת מורשת השואה לדורות הבאים באמצעות הארכיונים, הספרייה, בית הספר המרכזי להוראת השואה, המכון הבין-לאומי לחקר השואה והמוזיאונים ועל ידי הכרה בחסידי אומות העולם.
יד ושם בירושלים, הוא המרכז העולמי של העם היהודי להנצחת ששת המיליונים שנרצחו בשואה ומוקד ההתמודדות המתמשכת של כלל האנושות עם השבר של השואה.

בזמן הסיור והסברים שקיבלנו מהמדריך התגלה לנו שהוא למעשה ילד של הורים יוצאי שואה וכמובן הזכרונות שלו השתלבו באופן אוטומטי בהסברים האוטנטים שקיבלנו וזה הוסיף לנו ערך מוסף.

בתום הסיור עלינו לאוטובוסים לדרכנו חזרה לקריית מוצקין וכמובן עצרנו בתחנת דלק בכביש 6 להפסקה של גלידות וקפה אספרסו שנתן לנו כוח להמשך הדרך ובשעה 7 וחצי בערב הגענו למתנס משה גושן לנקודת היציאה של הטיול.